Kjøp, angrerett og reklamasjon

Justinian.no har følgende vilkår for kjøp, angrerett og reklamasjon for salg av bøker:

1. Priser

Priser vises i norsk kroner, NOK. Direktesalg til sluttkunder er ikke belagt med merverdiavgift. Prisen i handlekurven er således totalpris for boken. I tillegg kommer eventuell frakt der det ikke er avtalt fraktfri levering.

2. Levering og leveringstid

Varene sendes med Bring (Posten Norge AS) . Forsendelser til Svalbard og utenfor Norge belastes med kr. 250 i porto og ekspedisjonsgebyr. Eventuell toll betales av kjøper. Pakken sendes som B-post og kan ikke spores. Den vil fortrinnsvis bli levert av Bring som pakke i postkasse/på døren. Kjøper må også være forberedt på at leveransen må hentes på lokalt postkontor. Vår leveringstid er 3-5 virkedager. Dog kan det inntreffe uforutsette hendelser som forsinker leveransen.

3. Angrerett

Forbrukerkjøp

Kunder som kjøper varen som forbruker kan angre et kjøp innen 14 dager etter at de har mottatt bokforsendelsen. Kunden  har ytterligere 14 dager å få send boken i retur etter at de har meddelt forlaget om at de angrer kjøpet. 

 I følge angrerettloven er det kunden selv som skal betale for frakt av returen (returporto) og sørge for at returner skjer på forsvarlig vis fortrinnsvis i original emballasje. 

Angreretten gjelder ikke hvis forseglingen er brutt. Det er ikke angrerett  på nedlastbare produkter som e-bøker.  Angreretten gjelder kun private kunder (forbrukere).

Betalt vederlag tilbakeføres  til kundens konto innen 14 arbeidsdager etter at bøkene er registrert som returnert.

Om bruk av angreretten

Om du skulle angre kjøpet ditt vennligst fyll ut angrerettskjema og følg instruksene som beskrevet. Merk at bruk av angrerett først meldes til forlaget ved salg@justinian.no. Selve returen skjer så til Forlagssentralen som distributør. Angrerettskjema kan du laste ned her. Mer om selve angreretten (instruks) står her

Retur av bøker skal skal skje til: Forlagsentralen ANS, Postboks 20, 1402 Ski. Merk forsendelsen tydelig med «RETUR» og legg ved kopi av angrerettskjemaet i utfylt stand.

Har du spørsmål, ta kontakt med salg@justinian.no.

Salg til næringsdrivende

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom næringsdrivende.

4. Reklamasjon

Dersom det er feil ved varen du har mottatt ber vi deg ta kontakt med kundeservice, salg@justinian.no  med dokumentasjon på dette (f.eks. bilde av varen). Defekt bok erstattes med ny.

Opprettet januar 2021