Kjøp, angrerett og reklamasjon
Justinian.no har følgende vilkår for kjøp, angrerett og reklamasjon for salg av bøker:
1. Priser
Priser vises i norsk kroner, NOK. Direktesalg til sluttkunder er ikke belagt med merverdiavgift. Prisen i handlekurven er således totalpris for boken. I tillegg kommer eventuell frakt der det ikke er avtalt fraktfri levering.
2. Levering og leveringstid
3. Angrerett
Forbrukerkjøp
Kunder som kjøper varen som forbruker kan angre et kjøp innen 14 dager etter at de har mottatt bokforsendelsen. Kunden har ytterligere 14 dager å få send boken i retur etter at de har meddelt forlaget om at de angrer kjøpet.
I følge angrerettloven er det kunden selv som skal betale for frakt av returen (returporto) og sørge for at returner skjer på forsvarlig vis fortrinnsvis i original emballasje.
Angreretten gjelder ikke hvis forseglingen er brutt. Det er ikke angrerett på nedlastbare produkter som e-bøker. Angreretten gjelder kun private kunder (forbrukere).
Betalt vederlag tilbakeføres til kundens konto innen 14 arbeidsdager etter at bøkene er registrert som returnert.
Om bruk av angreretten
Om du skulle angre kjøpet ditt vennligst fyll ut angrerettskjema og følg instruksene som beskrevet. Merk at bruk av angrerett først meldes til forlaget ved salg@justinian.no. Selve returen skjer så til Forlagssentralen som distributør. Angrerettskjema kan du laste ned her. Mer om selve angreretten (instruks) står her.
Retur av bøker skal skal skje til: Forlagsentralen ANS, Postboks 20, 1402 Ski. Merk forsendelsen tydelig med «RETUR» og legg ved kopi av angrerettskjemaet i utfylt stand.
Har du spørsmål, ta kontakt med salg@justinian.no.
Salg til næringsdrivende
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom næringsdrivende.
4. Reklamasjon
Dersom det er feil ved varen du har mottatt ber vi deg ta kontakt med kundeservice, salg@justinian.no med dokumentasjon på dette (f.eks. bilde av varen). Defekt bok erstattes med ny.
Opprettet januar 2021